Kjetil Klakegg Bergheim www.budskap.net

27feb/0917

Jubelmåling for FrP, dessverre

I dag kan landets aviser presentere en meningsmåling som går Fremskrittspartiet en oppslutning på nesten 30 prosent. Konklusjonene er allerede trukket, det er islamiseringsdebatten og hijab-debatten som har skylden for dette og det er det ikke nevneverdig stor tvil om. Fremskrittspartiet gjør det alltid bra når debatter om innvanding er på agendaen og denne gangen var de desperate og klarte det, dessverre...

Men velgere glemmer fort. All forskning tyder på det, så det var kanskje strategisk dumt av partiet å fronte snikislamiseringsdebatten nå og ikke tettere opp mot valget. Jeg ønsker ikke å gi noen tips her, jeg bare nevner det. Spørsmålet er om det er sant det FrP sier i debatten og mye tyder på at det ikke er det og at det overdrives en hel del.

P4 kunne i dag melde om at FrP avlyser, eller i beste fall utsetter, turen sin til den islamiserte delen av Malmö hvor det visstnok er sharialover som gjelder og ikke svensk lov. Svenske politikere har gått hardt ut mot FrP etter at de fikk vite om saken. FrP sin framstilling av situasjonen er helt feil, de kjenner seg rett og slett ikke igjen og inviterte derfor FrP på besøk slik at de kunne se situasjonen med egne øyne. Nå har tydeligvis partiet fått kaldte føtter og reiser ikke likevel. Tenk om, slik de tydeligvis har gjort, de overdrev litt for mye. Tenk om reisen vil gå ut over oppslutningen. Nei, da er det bedre å leve i sin egen lille verden og fortsette og lyve til befolkningen. For snakker de sant, så har de ikke sjans til å vinne valget usansett! Det kan jo hende de tenker litt på Morten Høglund sin til til Gaza. Etter den turen fikk iallefall han et nytt syn på konflikten.

FrP la også fram en oversikt over hvordan Norge blir snikislamisert. De pekte på forslag som blant annet å opprette egne aldershjem for muslimer, lage halal-kjøtt til innsatte, egen imamskole, kjønnsdelt svømmeundervisning og alkoholfire dager. Dette er forslag som i hovedsak er framsatt av enkeltpersoner eller små grupper og ikke veletablerte politiske partier og det er ei heller noe folkekrav. Men jeg kan love at vi nordmenn ikke er noe bedre.

Nordmenn i Spania kjøper mat i egne butikker, de importerer norsk mat, oppretter norske skoler, nekter å lære seg spansk, er på egne aldershjem, skatter helst ikke til Spania og lever livets late dager. Mest mulig må være fra Norge. Når skal spanjolene begynner å skrike om sniknorskifisering? Det går ut på dette samme. Vi reiser frivillig til Spania, ingen som tvinger oss. Innvandrere flytter på sett og vis frivillig til Norge, men de har ofte en mye bedre grunn. Grunnene er ofte sult, krig eller klimaendringer. Våre grunner er mindre skatt og ønsket om å leve livets late dager. Hvorfor skal vi da hindre muslimer i å opprette egne skoler og alderssentre? Vi er jo ikke noe bedre selv.

Jeg sier ikke at jeg er for kjønnsdelt svømmeundervisning eller at halalkjøtt er det beste som har hendt Norge, for det er det ikke. Jeg sier bare at vi møter oss selv i døren når vi bruker disse argumentene. Det er ingen snikislamisering i Norge. FrP spiller på fremmedfrykt og det tjener de på. Det har de alltid gjort. FrP er et parti som har blitt store ved å lure befolkningen til å tro at muslimene er djevelen på jord. Og dessverre lar folk seg lure. Og ja, jeg mener det, de lar seg faktisk lure og det er faktisk ganske skremmende...

Kommentarer (17) Trackbacks (0)
  1. Helt enig!

    Debatten er på et skikkelig lavmål og totalt uproduktiv. Siv Jensens utspill bidrar ikke til samarbeid og debatt om å få det samfunnet vi alle kan være enige om at vi skal leve i SAMMEN.

    Den bedrer ikke å bedre muslimske barns oppvekstvilkår som har mye å si for deres bidrag til samfunnet som voksne ei heller til positiv integrering.

    Hvordan kan man vente at noen skal integreres og føle seg som en del av Norge når man samtidig signaliserer at vi anser alle dere som er muslimer som samme møkka – som er en trussel mot Norge som stat?

    Siv Jensen bedriver en sniksegregering av samfunnet, en snikfordomifisering og en snikrasistisering.

    Billig, sleipt og uten særlig nytteverdi. Bjelleblondine!

  2. Det som er skremmende, er hvor mye folk som deg smører på. Hvor mye ekstra man legger på for å “skremme” folk bort fra å diskutere innvandring.

    Hva er problemet med å ha restriksjoner hos innvandrere? Hvorfor er det ett problem?
    Hvorfor må samfunnet Norge ta ekstra kostnader for separat svømmetimer, halalkjøtt i fengsler, innføring av offentlige helligdager for Musliker(derav alle som har en muslimsk arbeider måtte se seg nødt å la han gå de dagene i tillegg til Norges dager) osv osv.

    Hadde det nå vært slik at det ikke ville påvirke landet vårt på noen måte, så kunne det forsåvidt vært greit, men det vil jo både medføre ekstra kostnader og irritasjon ovenfor “etnisk Norske”

    Hvorfor er dette så rasistisk.. Det er ikke snakk om masseutryddelse av Muslimer, storstillt utkastelse, stengte grenser og hets av alle.
    Jeg ville kalle DET rasistisk..
    Ikke FRP sitt ønske om å verne Norges land og kultur.

    Synest det egentlig er kvalmt jeg, at så mange hiver ut av seg hvor rasistisk dette er, og at det likegreit kan kalles Nazisme med engang.
    Hitler blir ofte brukt som forklaring på hva Siv Jensen er.

    Men, når vi først er på det planet..
    Det finnes en høytstående mann, en med mye mer makt enn Siv Jensen, som oppfordrer til Jødeutryddelse og islamisering.
    “Al Quardavi”(eller noe slikt) oppfordrer alle troende muslimer til jødeforfølgelse, og de vil aldri hvile til hele verden er Islamisert.
    Vet ikke hvem som ligner mest på hitler jeg..

    Gleder meg til valg!

    Siv Jensen
    Yes we can! Si se puede!

  3. NAIVE BEDREVITERE

    Hvorfor skal velgernes oppsluttning ikke taes hensyn til når det går mot egen politisk oppfatning?
    En suppe av urealistiske venstreradikalere og altfor naive og dumsnille Norske politikere holder nå på 卸delegge Norges land og den Norske kulturen. Dette ser flere og flere Normenn seg lyn forbannet på, og det er i den sammenheng ikke annet enn en helt ærlig sak å stemme på Fremskrittpartiet. At den nevnte suppen nå skal stigmatisere alle som stemmer Fremmskrittspartiet med de mest smålige beskrivelser, forteller egentlig hvor mye de er i utakt med sitt eget folk.

  4. Jeg er fremdeles av den konservative holdning at vi har mer kriminalitet og problemer som følge av innvandring enn vi ville hatt med minimal/ingen innvandring. Nå sist; Dopsalg fra flere asylmottak.

    Mulig jeg er rasist, men jeg aner at vi nordmenn blir en minoritet om ikke alt for lenge, og da mener jeg at vi har mistet mye av vår identitet som land, vår kultur vaskes bort og vår religion byttes ut med de mer dominerende innenfor landets grenser.

    Skulle ønske jeg kunne gå ut og se nordmenn i gatene. Det jeg irriterer meg mest over er nok hvor mange svensker som er i Oslo – utrolig mange.

    Det er uansett for sent å stoppe utviklingen, og om vi skal leve sammen, så ønsker alle å få det som de selv vil, selvsagt på bekostning av det andre vil. Alle kan ikke få det som de vil, og ingen bryr seg om hva nordmenn ønsker, og hvilke bekymringer nordmenn måtte ha overfor alle innvandrere og forandringer som skjer rundt oss. Er vi fremdeles Norge? Smått bekymret, men er klar over at det er slik i de fleste Europeiske land. Innvandrere kommer inn som en utsatt gruppe, og alle syns synd på dem – vi gir dem alt de ønsker, og håper de føler seg bedre. Synd at de tar alt for gitt og at de helst skulle ønske vi nordmenn overlot landet til dem.

    Foreldre sender barn hjem fordi de blir “for norske”; en artikkel i VG og var også som et nyhetssegment på NRK nyhetene for ikke lenge siden. Dette sier noe om hvor glade våre nye landsmenn er i oss.. :/ Ettersom personer med innvandrer bakgrunn inntar politikken vil det merkes også på den fronten vil jeg anta. Forandringer gjøres på bekostning av nordmenn for at innvandrere skal føle seg mer som i sine hjemland når de er i Norge.

    Håper alt går vel og at vi får beholde landet vårt i de neste tiårene som kommer.

  5. Det er veldig flott at FrP har tatt opp denne debatten, for den politisk korrekte stillheten som har rådd rundt innvandringsproblemet har vært direkte usunn.

    Willoch tok opp dette problemet allerede i 1988, og hans frykt for innvandringsproblemet den gangen har slått til.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511447.html

    I forhold til folketallet har Norge en enorm innvandring, 67 000 personer bare i 2008. Det tilsvarer Finnmark fylke.
    http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2330

    95% av innvandrerene har ikke høyere utdannelse, og over 90% av dem kommer uten papirer og fingeravtrykk. Med andre ord, dette er ikke personer som kommer for å bidra.

    Ikke-vestlige innvandrere, med Tamiler som er flott unntak, har så lav arbeidsdeltakelse at det spiser opp mer enn oljefondet bidrar med.
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1348280.ece

    Bare i 2008 brukte den rødgrønne regjeringer 9,2 milliarder på nye asylsøkere.
    http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2083

    Noen som husker hvor mye debatt det var for noen år siden da en vurdere “eldremilliarden”? Hvor mye debatt var det rundt asylmilliardene?

    Men en ting er at ikke-vestlig innvandring er en økonomisk katastrofe som mest sannsynlig på sikt vil knekke velferdsstaten.
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article902132.ece

    Et annet svært alvorlig problem er kulturen deres, spesielt Islam.

    I dag begås 72,8% av voldtektene i Oslo av ikke-nordmenn. Ikke-nordmenn utgjør omtrent 20% av befolkningen i Oslo.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html

    Samtidig er 40% av barna i Oslo ikke-nordmenn, og Mohammed er det vanligste navnet. Hvordan vil voldtektsstatistikken da se ut om 15 år.

    Kan norske kvinner gå trygt ute i Oslo om en generasjon? Hijab for norske jenter har av norske muslimer blitt foreslått som et tiltak som kan halvere antall voldtekter.

    Når vi ikke klarer å få 20% til å integrere seg, hvordan skal vi klare å integrere 40%? Rundt 2050 er nordmenn i mindretall. Hvordan skal denne minoriteten klare å integrere en majoritet?

    Jeg mener at den norske kulturen er bedre en alle andre kulturer i verden.

    Norge ligger på topp i nesten alle positive statistikker, og på bunn i nesten alle negative statistikker. Vår kultur er preget av velferdsstat, vitenskap, sekularitet, likestilling og jevn fordeling av godene i en ærlig og hardtarbeidende fredelig befolkning.

    Ser en på Somalia så kan en vri alle dise utsagnene 180 grader.

    Hvilken av disse to kulturene er best egnet til å gi verdens befolkning et godt liv?

    Hvilken kultur er det da en bør beskytte og sørge for overlever?

    Hundretusener fra verdens mest dysfunksjonelle kulturer har valgt å komme til Norge for å ta del i våre goder.

    Desverre har de det til felles med våre multikulturister at de ikke skjønner at disse godene ikke har kommet seg selv. Det er vår overlegne kultur som har produsert godene de ønsker å få ta del i. Oversvømmes 4 millioner nordmenns kultur av milliardene som vil inn, så dør gåsa som legger gulleggene.

    Det som er et fyrtårn og eksempel for resten av verden på hvordan man får til et godt samfunnn, kan druknes på ett år av Pakistans 160 millioner.

    For å gni inn hvor få vi nordmenn er: Det er flere jøder i New York enn det finnes nordmenn i verden. Vi er ikke flere enn at vi bare ville ha vært en kuriositet om vi alle flyttet til Karachi med sine 18 millioner.

    Ayaan Hirsi Ali
    “My dream is that those lucky enough to be born into a culture of “ladies first” will let go of the myth that all cultures are equal. Human beings are equal; cultures are not.”

  6. Dere forstår ikke.. I Norge har nordmenn fått et mer avslappet forhold til religion, og vi er i ferd med å avskaffe religion i landet vårt, da nesten ingen som vokser opp i dag tror på dette. Det som skjer er at vi får en horde av veldig religiøse mennesker som er interessert i å praktisere religionen sin åpent og høylytt og krever mange forandringer i det norske samfunnet for å bli respektert. Dette er totalt uakseptabelt. Om du sitte å ser på, mister vi grunnlaget vi holder på å bygge her til lands.. en trygg demokratisk og religionsfri stat. Som du sikkert vet, så er dem ikke mange prosent, men fytterakkern så godt vi hører dem.

  7. “Hvordan kan man vente at noen skal integreres og føle seg som en del av Norge når man samtidig signaliserer at vi anser alle dere som er muslimer som samme møkka – som er en trussel mot Norge som stat?”

    Jeg tror du får stå for disse ordene selv og ikke legge dem i FRP sin munn. Snakker om ironisk innlegg hvor man klager over usakligheter og så går man til det samme skrittet selv.

    Denne setningen er noe du “mener” om FRP, men er desverre ikke fakta. Du har rett til din mening, på lik linje med FRP. Dere sier at FRP spiller på fremmedfrykt, men jeg serdere bruker de samme argumentasjonene (FRP frykt). FRP har etterlyst en debatt om integrering, men blir møtt med “nasist” kortet hver gang. Hvem er egentlig usaklig i sin fremgang her? FRP med sin klossete, men oppriktige spørsmål, eller de som bare går inn for å latterligjøre FRP, istedet for å peke på hvorfor integreringspolitikken er bra idag.

    Den siste linjen min er faktisk essesen i hele denne diskusjonen, men er det er tydlig at noen er blendet av sitt FRp hat. Skulle nesten tro at FRP motstandere passet bedre til å bli kalt nasister!

  8. Å beskulde Frp fro å spille på fremmedfrykt er dårlig hersketeknikk. Det undergraver at bekymringen kan være ektefølt.

    Men det har vært slike påstander, i tillegg til beskyldninger om brunt grums, nazi-tendenser og mye annet som langt fra har noe med sak å gjøre, som har dominert debatten.

    Mange mener at innvandring og kulturforskjeller skaper utfordringer i samfunnet. FrP har tatt opp dette, for å kunne møte utfordringene, for å kunne få en mer vellykket innvandring og integrering. De har blitt møtt med nedlatenhet, drittkasting, beskyldninger og motivspekulasjoner. I tillegg blir problemene og utfordringene bagatelisert, slik du også gjør i ditt innlegg.

    Men mens du taler til egen menighet, og høster enighet fra den, så er det fler og fler mennesker i Norge som er kritisk til den utviklingen de faktisk opplever. Samfunnet blir ikke mer rolig og harmonisk rundt dem, de blir fler og fler konflikter. Og ofte er det muslimer og andre innvandrere innblandet. Det er begrenset hvor lenge folk klarer å rasjonalisere for å bevare moralsk selvfølelse og behov for å væe politisk korrekt, virkeligheten blir mer og mer påtrengende.

    Frp har i årevise forsøkt å ta problemene på alvor. De andre partiene har skydd debatten. Dermed står Frp igjen med monopol på å ville gjøre noe. Og det tjener de på med økt omslutning når debatten dukker opp.

    Apropos det, det er regjeringen som har stått for timingen med sine dårlig behandlede saker i dette tilfellet, ikke Frp.

  9. SKAL VI AVSKAFFE DEMOKRATIET?

    Når Frp vinner velgere så betyr det at flere nordmen er enige i det de står for. Dette viser jo hva folket mener. Dersom man ikke ønsker at folket skal styre dette landet så har vi pluttselig ikke lenger noe demokrati. Kansje det er det de venstrevridde ønsker? Et styre der lederne bare bestemmer hva som er best og deretter gjør det? La demokratiet leve og må politikere begynne å lytte til folket. Norge er som et hjem, en kan ikke la folk komme inn utelukkende for å gjøre faenskap. Da kaster en dem ut, eller rett og slett hindrer dem i å komme inn. Men hver person (uavhengig av etnisitet eller hudfage) som kaller Norge for sitt land er hjertelig velkommen. Vi trenger jo mere arbeidskraft og Norge er jo et fantastisk land å bo i. Ved naivitet og omvendt rasisme skaper denne regjeringen rasisme blant etnisk norske borgere. De som taper mest på det er den hardtarbeidende utenlandske personen som kaller dette landet for sitt. Jeg er stolt over å være norsk, og det synes jeg flere av mine nye landsmenn bør være. Dette er et fantastisk land å bo i. Kan se ut som om å bygge det på kristne verdier fungerer…

  10. Den “gode” nyhed er, at Sverige nu er på vej mod afgrunden, med et lavere BNP end Norge. Dette vil betyde nedskæringer, og at både Norge og Danmark vel kommer til at modtage en del af sveriges bistandsklienter?
    Det nordiske samarbejde betyder, at svenske bistandsklienter kan bosætte sig i andre nordiske lande. Bliver forskellene for store har vi katastofen.

  11. Du hadde et flott innlegg!

  12. Til dere idioter som tror at FRP er bare mot utlendinger!

    FRP er mye mer enn ett parti som jobber mot å ta inn invandrere som utnytter systemet vårt. Det er helt grit hvis de kommer hit fordi de trenger hjelp, men det er ikke greit hvis de kommer uten dokemntasjon og bare utnytter systemet vårt. De skal bli intrigrert, da kan vi ikke bare ta inn og ta inn uten å lære de opp i f.eks norsk. Dette er veldig nyttig for de når de skal ut i arbeidslivet, ja nettopp, de skal bli tvunget til å arbeide, ikke ligge hjemme å knulle å få skattepengene våre.

    Men tilbake til det som virkelig er poenget mitt. FRP jobber hart med å få ned avgifter å skatter. Det er ikke mye rettferdig at folk som har jobbet for å tjene penger skal beteale over 50% i skatt. Fore dette er straffing. Flat skatt er tingen. Da hadde alle følt at de blir “strafft like hard”. Til opplysning for dere som ikke kan regne, så er fortsatt 20% av 100tuden og 20% 1 mill forskjellig.

  13. Nå er det slutt på å stemme AP og bli skuffa hver gang.

    Fra og med nå stemmer jeg FRP!

  14. Enhver med IQ høyere enn skonummeret må forstå at skal vi få en endring i innvandringspolitikken, så er det kun Frp man skal stemme på.

  15. Vil bare gi min støtte og uttrykk for takk til TJ (27/2 kl 11:14) for et bra innlegg. Saklig og svært informativt. En åpenbart gjennomtenkt debattant som er nyansert og objektiv så langt det er mulig i saker som dette. Takk!!

  16. nydelig innlegg TJ.
    Sjokkerende å lese, men tankevekkende.
    Det mest bekymringsfulle ved utviklingen vi helt klart har i Norge, er fremveksten av fremmedfiendtlighet og rasisme. Jeg har selv flere utenlandske kollegaer og venner, som er aktivt praktiserende muslimer, og samtidg stemmer jeg helt klart FrP. FrPere har ingen ting imot innvandrere, kom til Norge, jobb, bidra og tro på hva en vil, men som innvandrer i et annet land har en plikt til å følge de regler og lover som finnest!
    Dersom ikke denne debatten snart blir tatt på alvor, er det grunn til å frykte sterke reaksjoner hos det norske folk…

    -Norge for alle, frihet for alle

  17. Simon:

    “Men hver person (uavhengig av etnisitet eller hudfage) som kaller Norge for sitt land er hjertelig velkommen.”

    Du burde kanskje legge til noe sånt som “etter min mening”. Jeg ønsker i hvert fall ikke andre enn etniske nordmenn velkomne til å bo i Norge.

    “Vi trenger jo mere arbeidskraft og Norge er jo et fantastisk land å bo i.”

    Med vår store og økende arbeidsledighet er mer arbeidskraft noe av det siste vi trenger.

    Jeg synes ikke at Norge er fantastisk, men det kan bli det dersom vi virkelig ønsker det.


Leave a comment

(required)

Ingen trackbacks ennå.